Harm Vonckschool en De Arendsvleugel nog steeds ‘Seef’
Ruim twee jaar geleden hebben zowel de Harm Vonckschool uit Berghuizen als de Arendsvleugel uit Ruinerwold het DVL keurmerk gehaald. DVL staat voor Drents Verkeersveiligheidslabel en is een kwaliteitskeurmerk voor basisscholen die verkeersveiligheid een vaste plaats geven in het schoolbeleid. Dat houdt in dat er in alle groepen via bepaalde methodes verkeerslessen gegeven worden (in theorie en praktijk), dat er ouderparticipatie is en dat de school zich hard maakt voor een verkeersveilige schoolomgeving. Scholen die voldoen aan deze door Veilig Verkeer Nederland gestelde eisen, kunnen in aanmerking komen voor het DVL. Mascotte voor het DVL is de zebra “Seef”. Als een school eenmaal in het bezit is van het DVL keurmerk, zoals de Harm Vonckschool en de Arendsvleugel, dan wordt de school na verloop van tijd weer herkeurd. De scholen moeten dan aantonen dat ze op alle fronten nog steeds voldoen aan de criteria. Vandaag zijn beide scholen bezocht en herkeurd en beide scholen zijn met vlag en wimpel geslaagd! Ze mogen de komende 3 jaar weer het keurmerk van Verkeersveilige school dragen. Met andere woorden: de beide scholen zijn nog weer ‘seef’ bevonden.
